poniedziałek, 15 października 2012

Ciastka śliwkowe



Gdy weszłam do kuchni, zobaczyłam tam kilka jabłek i kilka śliwek. Hmmm…. Co by tu z nich zrobić....? Może coś na deser.... ? 
Chwila namysłu......chwila przygotowań i pyszne ciastka gotowe J


Składniki:

6-8 śliwek
2-3 jabłka
cukier
cynamon
opakowanie mrożonego ciasta francuskiego ( u mnie 450g)

Przygotowanie: Ciasto francuskie wyjąć z zamrażarki, aby rozmarzło. Jabłka obrać pokroić w ćwiartki, następnie wrzucić je do garnka. Posypać je cukrem i gotować (można podlać odrobina wody). Śliwki wydrelować, pokroić w kostkę. Dodać do jabłek, wymieszać. Dodać cynamon. Gotować wszystko przez chwilę ( tak, aby jabłka się rozpadły, śliwki niekoniecznie). Rozmarznięte ciasto pokroić na kwadraty (5 cm), przełożyć je na blachę wyścieloną pergaminem. Pośrodku każdego kwadratu położyć trochę jabłkowo-śliwkowego nadzienia. Piec 15 minut w temperaturze 200º C. Pyszny deser gotowy J
Po wyjęciu ich z piekarnika można posypać cukrem.


7 komentarzy:

  1. ale apetyczne!
    pozdrawiam ciepło!,
    Szana :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm... prawdziwy skarb takie ciasteczka! Wyglądają doskonale!

    OdpowiedzUsuń
  3. to ja poproszę takie ciasteczko na drugie śniadanie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie ma to jak ciasto francuskie, Raz, dwa i pyszne danie gotowe:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciasto francuskie i śliwki to wspaniałe połączenie. Pozdrawiam i dziękuję za komentarz u mnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. wygląda ślicznie na tym niebieskim talerzu ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...