poniedziałek, 11 listopada 2013

Sernik w narodowych barwach


W zamyśle miał być to sernik biało - czerwony, a wyszedł czerwono biały, gdyż masę sernikową, którą zakupiłam musiałam upiec. Smaczny pomysł na świętowanie dzisiejszego dnia. Truskawki i sernik to musi świetnie smakowaćJ Miła też alternatywa dla rogali marcińskich, gdy ktoś tak ja nie lubi maku.


Składniki: tortownica 26 cm

1 kg sernikowej
3 żółtka
½ kostki masła/margaryny
2 galaretki o smaku truskawkowym
1 litrowe pudełko mrożonych truskawek
2 łyżki miodu

Składniki: Masło/ margarynę rozpuść. Żółtka roztrzep w miseczce. Masę sernikowa przełóż do miski. W środku niej zrób dołek i wlej złotka a następnie rozpuszczony tłuszcz. Wszystko zmiksuj. Przelej do tortownicy (użyłam takiej ze szklanym dnem, więc nie musiałam natłuszczać, ani wykładać papierem do pieczenia). Piecz w ok. 30 minut w temperaturze 180º.

Truskawki zmiksuj ( wystaw je z godzinę wcześniej by nieco, lecz nie zupełnie rozmarzły). Pod koniec miksowania dodaj miód. Dwie galaretki rozpuść w 500 ml wody. I dodaj do nich zmiksowane truskawki wymieszaj. Odstaw, aby zgęstniała. Wylej na ostudzony sernik. Wstaw do lodówki by całkiem zastygła. Jedz i smakujJ



2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...