piątek, 15 czerwca 2012

Sałatka - arbuz, feta i oliwki

 
Bardzo lubię takie połączenia, które wydają się nieprawdopodobne, a smakują tak wyśmienicie, 
o czym osobiście zapewniam  wraz z Nigellą Lawson, której programy telewizyjne uwielbiam oglądać. Ponadto na mojej półce w kuchni stoi  jej książka „Lato w kuchni przez okrągły rok”, z której pochodzi ten oto jakże cudowny przepis.
 
Wprowadziłam pewne zmiany, gdyż po pierwsze Nigella przygotowuje sałatkę na 8 porcji- ja na 2-3, po drugie ona wykorzystuje limonkę, czerwoną cebulę i świeżą miętę, ja zaś tym razem cytrynę, białą młodziutką cebulę i miętę suszoną. 

 
Miętę dostałam w prezencie od gospodyni Zajazdu Tatarskiego w Kruszynianach (okolice Białegostoku), gdzie gościłam tydzień temu. Polecam…
 


Składniki:
  • 1 cebula czerwona ( u mnie biała wiosenna)
  • 2-4 limonki/cytryny (w zależności od soczystości)
  • ćwiartka słodkiego dojrzałego arbuza
  • 100 g sera feta (lub typu feta)
  • natka pietruszki
  • mięta świeża lub suszona 
  • kilka czarnych oliwek
  • czarny pieprz
  • oliwa
 
Przygotowanie: Obrać i przekroić na pół cebulę. Pokroić ją w cienkie półplasterki. Przełożyć ją do małej miseczki i zalać sokiem z cytryn /limonek, aby cebula zmieniła barwę i swą ostrość. Dwie cytryny/limonki powinny wystarczyć, lecz po przekrojeniu ich na pół może okazać, iż są to sztuki mało soczyste. W takim przypadku użyć ich więcej.
Arbuza obrać ze skóry, pestki usunąć dokładnie. Miąższ pokroić  na około czterocentymetrowe kawałki. Fetę pokroić na kawałki o podobnej wielkości. Wszystko włożyć do miski. Poodrywać listki pietruszki od łodyg, miętę posiekać lub pokruszyć. Pietruszkę i miętę wrzucić do miski.
 
Na wierzch sałatki wyłożyć cebulę, wlać sos z cebuli, dodać oliwę i oliwki (mogą być pokrojone). Posługując się dłońmi, delikatnie wszystko wymieszać to, aby feta i arbuz się nie rozpadły. Na koniec dodać świeżo zmielony pieprz.
Oto wspaniały smak słońca z…… Tel Awiwu!!!

 

1 komentarz:

  1. w tym czasie liczba Tatarów we wsi wzrosła +2

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...