piątek, 23 maja 2014

Zielono mi na patelni



Zielono mi na patelni, czyli mięso indycze ( raczej jego pierś), cukinia i brokuł przysmażone na patelni. Połączenie niezwykle proste i niezwykle smaczne. Samo zdrowie:
mięso indycze słynie ze swych walorów smakowych. Ze względu na niską zawartość tłuszczu i dużą zawartość białka, jest łatwo przyswajalne i lekkostrawne Zawiera ważne mikroelementy: fosfor-regulujący wodna gospodarkę, potas- odpowiedzialny za sprawność kości i wchłanianie innych składników odżywczych, magnez wspomagający dotlenianie komórek, żelazo oraz cynk, który wpiera nasza odporność i pobudza zmysł smaku oraz witaminy z grupy B;
brokuły bogate są w beta- karoten, dużo witaminy C (zaledwie 200 g warzyw całkowicie pokrywa dzienne zapotrzebowanie człowieka na tę witaminę), także witaminy B1, B2 i PP oraz sporo wapnia , fosforu, żelaza, potasu i magnezu. Są lekko strawne i zawierają dużo błonnika pokarmowego;
cukinia również zawiera sporo beta – karotenu oraz witaminy: B1, B2, C i PP. Cukinia jest również źródłem cennych minerałów: wapń, a także potas – związek szczególnie ważny latem, gdy upał powoduje jego utrate drogą pocenia się. Cukinia jest lekkostrawna , doskonale działa na trawienieJ


Także naprawdę wiem co jem, zdrowo i smacznie przede wszystkim. Zielono mi na patelni to świetna propozycja na obiad ,kolację czy do spakowania do pracy (jeśli mamy gdzie podgrzać). Często podaję je z kaszą jaglaną. Smacznie i zdrowo Wam polecamJ

Składniki: 2-3 porcje
  • 300 g piersi z indyka
  • 1 brokuł
  • 1 cukinia
  • sól, pieprz
  • olej,
  • tymianek
  • kasza jaglana



Przygotowanie: Mięso indycze pokrój w kostkę. Przypraw i odstaw by przeszło nieco przyprawami. Nastaw i posól wodę na brokuły, które podziel na różyczki. Wrzucaj na wrzątek. Gotuj przez 3 minuty. Odcedź, przelej zimna wodą. Cukinię pokrój na plasterki i podsmaż ją z obu stron na oleju. Posól, popieprz. Przełóż ją do miseczki. Na patelnie wrzuć mięso. Podsmaż, dodaj cukinie i brokuła. Wymieszaj, podsmaż chwilę. Skosztuj i dopraw do smaku. Świetnie smakuje również z kaszą jaglaną lub pieczywem, (jeśli możesz je jeśćJ, mi ostatnio zabroniono). Jedz i smakujJ


3 komentarze:

  1. Ale zielono :)) i smacznie :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Super wpis - bardzo przydatny!
    Drodzy autorzy, a może umieścicie jakiś tekst, jak dbać o zdrowie i formę u mężczyzn? Co jeść? Chcę polecić coś mojemu facetowi..
    Słyszał ktoś może o webinarach dietetyk Ałły Bazarovej? Odbywają się w środy o 20.30. W tę środę (28.05.) tematyka będzie dotyczyć zdrowia mężczyzn. Link do webinara: http://bit.ly/1iMNoTd
    Słyszał ktoś coś o tym? Polecacie?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...