środa, 7 sierpnia 2013

Pasztet z cukinii


Pasztet z cukinii w od pewnego czasu naszym domu zagościł na stałe -szczególnie latem. Pojawia się i szybko znika ten pyszny pasztet z cukinii. Nawet nasz west-Szeryf domaga się by go poczęstować – to taki jego wegetariański przysmak który składa się przede wszystkim z cukinii i pieczarek J Przepis ten znajduje się tu. A na pomysł dodania marchewki i płatków owsianych wpadłam po przeczytaniu tego przepisu i smacznie polecam, jako bardzo smaczne urozmaicenie letniej kuchni. 
Pasztet ten świetnie smakuje na ciepło i zimno również. Nadaje się dla smakoszy, którzy z jakiś powodów nie jedzą pieczarekJ Podoba mi się też sposób przemycenia płatków owsianych. Jeszcze raz smacznie polecamJ

Składniki: na 1 keksówkę

·        1,5 kg cukinii (cukinia średnie wielkości)
·        3 jaja
·        1 duża marchew
·        1 cebula
·        3 ząbki czosnku
·        ¼ szklanki oleju
·        ¾ szklanki bułki tartej
·        ½ szklanki płatków owsianych
·        sól, pieprz
·        ulubione zioła: majeranek, tymianek

Przygotowanie:  Cukinie umyj, usuń gniazda nasienne (młodych cukinii nie musisz). Zetrzyj na trace o grubych oczkach. Posól i dostaw na 15 minut, aby puściła sok. Cebulę drobno pokrój i podsmaż na oleju. Marchew zetrzyj na tarce o grubych oczkach. Ubij pianę z białek,  a żółtka rozbełtaj w miseczce. Cukinię odciśnij z nadmiaru wody.

W dużej misce wymieszaj cukinię z bułka tartą i płatkami owsianymi. Dodaj marchew, żółtka, olej, przeciśnięty przez praskę czosnek i przyprawy. Dodaj pianę z białek i delikatnie wymieszaj:) Keksówkę wyłóż papierem do pieczenia/ posmaruj masłem i obsyp bułka tartą i przełóż powstałą masę. Piecz przez godzinę w 180 °C, aż wierzch się zarumieni. Jedz i smakuj jak najbardziej lubiszJ 

20 komentarzy:

  1. ooo BARDZO chętnie spróbuję

    OdpowiedzUsuń
  2. zawsze byłam niechętnie nastawiona do wegetarianskich pasztetów, dopóki nie spróbowałam pasztetu z cieciorki i pomidorów. Był super;) taki cukiniowy też chętnie spróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. mmm, placuszków z cukinii pojawia się wiele, ale pasztetu jeszcze nie widziałam. koniecznie muszę wypróbować, zwłaszcza, że wygląda prześlicznie:), Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo mi się podoba! mam zapas cukinii, zrobię! (jak się trochę ochłodzi) :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubie takie nowatorskie przepisy, a przy tym zupełnie proste i smaczne:)
    Zapraszam do mnie, trwa konkurs w którym można wygrać wspaniałe nagrody, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobione:) Dzięki za zaproszenie:)

      Usuń
  6. Kurdeeee dlaczego ja nie kupiłam dziś cukinii a miałam ją w reku. No cóż spacerek do sklepu:)

    OdpowiedzUsuń
  7. co z białkami?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. słuszne spostrzeżenie:) białka trzeba dodać na sam koniec przed przełożeniem do keksówki i delikatnie wymieszać:) zaraz naprawię usterkę:) dzięki:)

      Usuń
  8. Bardzo, bardzo, ale to bardzo mi się ten pasztet spodobał! Przepis banalnie prosty w wykonaniu, lekki dla żołądka (mało oleju), a efekt końcowy przesmaczny - czyli mój ulubiony sposób gotowania! Naprawdę świetny pomysł i na pewno będę regularnie do Ciebie zaglądać po kolejne :) Przepis wykorzystałam niemal natychmiast po jego wy-GOOGLE-aniu. Za moim przykładem poszła wkrótce też i Rodzicielka, z równie apetycznymi konsekwencjami. Relacja z wrażeń tu: http://grunttoprzepis.blogspot.com/2014/05/dietetyczny-pasztet-z-cukinii.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smacznie dziękuję i cieszę się,że tak Wam smakuje. Dobry pomysł z tymi uchylonymi drzwiczkami od piekarnika:) Następnym skorzystam z tego pomysłu:)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...