wtorek, 3 lutego 2015

Chleb gryczany bezglutenowy


Chleb gryczany- jest chlebem bezglutenowym i bez drożdży. Przepis znalazłam na jedz kolorowo. Przyznam ze smakiem, iż bardzo dobry chleb mi wyszedł. Od razu zastrzegam, iż fanką gryki i kaszy gryczanej nie jestem. I z pewną rezerwą podchodziłam zarówno do wypieku, jak i kosztowania gryczanego chleba. Jednak ten chleb smakuje wybornie. Nie wyczułam tego charakterystycznego gryczanego posmaku. Może to dzięki innym składnikom? Nie wiem? Wiem, za to, iż będę dalej eksperymentować z wypiekami z mąki gryczanej. To świetnie, gdy chleb czeka w chlebaku i tak po prostu można go przekąsić, kiedy się tylko zapragnie. Wam też smacznie polecam ten wyśmienity gryczany chlebJ Bezglutenowym, jak i pozostałym smakoszomJ


Składniki: na 1 keksówkę

  • 2 szklanki mąki gryczanej
  • 5 łyżek skrobi ziemniaczanej
  • 1 i ½ szklanki wody
  • ½ szklanki siemienia lnianego ziarnka
  • ¾ szklanki pestek słonecznika
  • 3 łyżki siemienia lnianego zmielonego (zwykłego lub złotego)
  • 2 łyżki oleju rzepakowego
  • 2 łyżki miodu
  • 1 łyżeczka soli



Przygotowanie: Suche składniki wymieszaj w misce. Jeśli miód masz gęsty to podgrzej go w rondelku z łyżką wody. Do suchych składników dodaj olej, miód i wodę. Wyrób ciasto mikserem. Keksówkę wyłóż papierem do pieczenia. Przełóż ciasto.. Piecz w temperaturze 180 °C przez 40-45 minut. Następnie uchyl lekko drzwiczki od piekarnika niech powoli chleb powoli sobie wystyga. Jedz i smakujJ


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...